Aytuglu Cummins Dizel Forum
Forum www.aytuglu.com

Go Back   Aytuglu Cummins Dizel Forum > AYTUĞLU GARAJ > KLASİK OTOMOBİL

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 08-02-2009, 22:46   #1
Kaptan
Uzman
 
Üyelik tarihi: 02 Feb 2009
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 54
Teşekkürleri: 17
8 mesajına 12 kere teşekkür edildi.
Standart Devrim, İlk Türk arabası...

Devrim, Türkiye'nin emal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir.Dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL'ye malolmuş ve 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır. Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir. Cemal Gürsel tarafından "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" mizahi tabirine de konu olmuştur.[/FONT
İşin aslında Eskişehir'den, Ankara'ya trenler ile taşınan devrim otomobillerine benzin koyulmamıştır.Çünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en az zararla kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir Mobil istasyonundan alınması ve buraya kadar aracın ihtiyaç duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması dahi mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir. Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar sırasında neden benzin ikmali yapılmadığı bugün dahi bilinmez. Ancak konvoy Mobil istasyonuna uğrayıp vakit kaybetmek istemez ve böylelikle arabalar benzinsiz kalır.
İki farkli renk otomobil götürülmüştür. Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim. Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir. Geçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları başarıyla tamamlamışlardır.
Devrimin o dönemde makina mühendisliği alanında Türkiye için gerçekten bir devrim olabileceği düşünüldüğünden, ad olarak Devrim seçilmiştir. Eğer Devrim için üretime devam kararı verilseydi şu anda Türkiye dünyanın en büyük makina sanayiilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur. Devrim'in önemi Türk elinden ilk üretilen araba olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe İkazlarla belirtilmesi de buna eklenebilir.
Bej renkli bir kopyası hala Eskişehirde saklanmakta ve hala çalışır halde tutulmaktadır.
İmal Tarihi::::::::::: 1961
Ağırlık:::::::::::::::: 1250 kg.
Uzunluk:::::::::::::: 4500 mm.
Genişlik:::::::::::::: 1800 mm.
Yükseklik:::::::::::::1550 mm.
İmal Yeri::::::::::::: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
İmal Süresi::::::::::: 4,5 ay
Üretim Sayısı::::::::: 4 Adet Binek Otomobili
10 Adet Motor::::::: 4 adet A4L tipi 3 adet A4T tipi 3 adet B3T tipi
7 Adet Şanzuman:::: 3 adet A tipi 4 adet B tipi
Silindir Sayısı::::::::: 4
Silindir Çapı::::::::::: 81 mm.
Silindir Hacmi::::::::: 20 70 cm
Strok:::::::::::::::::: 100 mm.
Kompresyon::::::::::: 6,8 : 1
Güç:::::::::::::::::::: 50 HP
Devir:::::::::::::::::: 3600 d/d
Karakteristik::::::::::: Dört zamanlı
[/COLOR][/COLOR]
Eklenen Resim Ön İzlemesi
Dosya tipi: jpg devrim 1.jpg (96,7 KB (Kilobyte), 4x kez indirilmiştir)

Konu Tansel tarafından (25-03-2009 Saat 09:17 ) değiştirilmiştir.
Kaptan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17-02-2009, 21:15   #2
semra83
Site Yardımcısı
 
Üyelik tarihi: 02 Feb 2009
Bulunduğu yer: Ankara
Yaş: 31
Mesajlar: 58
Teşekkürleri: 0
10 mesajına 11 kere teşekkür edildi.
Standart

arabanın icadı

1769 Fardier(1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı




Önemli teknoloji ürünlerinden biri otomobillerdir şüphesiz. İcat edildikleri zamandan bu yana teknolojinin gelişmesiyle birlikte hep daha yeni daha farklı şekillerle çıkmıştır karşımıza. Amaç hep en iyisini üretmek oldu belki de hep bu amaçla çalışıldı ama her yeni otomobilin ardından daha iyisi geldi. Bir noktadan sonra ise otomobil çeşitleri modelleri özellikleri ve aksesuarları takip edilmez bir şekilde çeşitlendi. Görünüşündeki ihtişam kullanımındaki konfor ve sahip olmanın verdiği güç duygusuyla kısa zamanda ihtiyaçtan öte insanların hayallerini süsleyen bir unsur haline geldi.
İnsanoğlu otomobili icat edene kadar pek çok aşamadan geçti. Daha teknoloji diye bir olgunun var olmadığı insanların doğayla mücadele içinde oldukları bu dönemde hayat şartlarını kolaylaştırmak için binek hayvanları kullanılıyordu. Ardından insanoğlunun yaşamını kolaylaştıracak insanlık için oldukça önemli olan tekerlek icat edildi. Tekerlek ilk önce binek hayvanlarıyla kullanıldı. Daha sonra ise tekerlek yardımı ile at arabaları kızaklar ve tarımda kullanılabilecek çeşitli araçlar elde edildi. Artık insanların yaşamlarını devam ettirebilmeleri için gerekli olan; tarım taşımacılık göç gibi ihtiyaçlarını gerçekleştirmek daha kolay hale gelmişti.

İhtiyaçlarını gidermede kolaylık sağlaması amacıyla yapılan bu araçlar kısa zamanda insanların hayatlarının önemli bir parçası haline geldi. Artık bu araçlar insanoğlunun hayatla mücadelesine kolaylık sağlamanın yanında bir lüks hatta ihtişamıyla gücün simgesi oldular.


Tarih boyunca her zaman ihtiyaçlar yeni buluşları ortaya koydu. Binek hayvanlarının kullanımını kolaylaştıran at arabaları zamanla ihtiyaçları gidermede yetersiz kaldı ve daha iyiye ulaşma çabasıyla ilk bisiklet yapıldı. İki tekerlekli bisikletten sonra hızla üç tekerliye geçildi. Sanayi Devrimi ile her alanda makine kullanımı yaygınlaştı yeni buluşlar yapıldı. Buhar gücü kullanılmaya başlandı ve ilk olarak buhar gücüyle kullanılan makineler yapıldı. Buhar gücüyle kullanılan makineler tekerli arabalara uygulandı. İlk buharlı araba 1770 yılında Cugnot tarafından yapıldı. Böylece otomobilin icadında ilk adım atılmış oldu. Ardından da hızla motorlu taşıtlara geçildi. Böylece hız kazanan teknoloji insanları da beraberinde götürmüş artık onlara da hız kazandırmıştı.
”Hız Kesmeyen” Teknoloji

Hızlanan çalışmalar sonucu ilk motorlu taşıt 1885 yılında Alman Karl Benz tarafından yapıldı. Yapılan taşıt dönemin özelliklerini taşıyordu ve sadece iki kişilik bir bisiklet biçimindeydi. Yaklaşık bir yıl sonra Gottlieb Daimler motoru atlı arabalara monte etti.

Ulaşılan bu sonuçlardan sonra çalışmalar hızlanmıştı ve klasik tip araba icadı fazla gecikmedi. 1891 yılında Fransız Rene Levassor bilinen ilk klasik tip arabayı icat etti. 2000’li yıllara yaklaştıkça her an etrafımızda görebildiğimiz bu araçlara insanlar o dönemde o kadar yabancılardı ki önden giden bir kişi elinde bayrak sallayarak taşıta yol açıyordu.

Sonunda insanların hayatına hız kazandıracak olan icat yapılmış dört tekerli araç hayatlarına girmişti. Bu icat yeryüzündeki hareket olgusunu doğadan alıp insana vermişti.
Artık amaç daha güçlü bir motor daha hızlı ve gösterişli arabalar üretmekti. Teknolojinin gelişimi bunu da beraberinde getirdi. Artık üretilen her otomobil bir öncekinden daha üstün özelliklere sahipti.

Motorlu taşıtların icat edilmesiyle birlikte insanlarda başlayan hız tutkusu beraberinde otomobil yarışlarını da getirdi. Otomobil yarışları 1880’lerde benzinle çalışan içten yanmalı motorların geliştirilmesinden sonra başladı. Birkaç yıl içinde ise yarış arabaları üretilmeye başlandı. İlk otomobil yarışı 1895 yılında Paris-Rouen arasındaki 80 kilometrelik mesafede yapılan güvenilirlik denemesiydi.

19.yy’ın sonlarında insanların hayatına giren otomobil 20.yy ile birlikte insan hayatının bir parçası olmuştu. 1900’lü yıllara gelindiğinde arabalar artık insanların zevklerine hitap etmeye başlamıştı. Genellikle siyah renkte üretilen otomobiller önce çeşitli renklere büründü 1960’lı yıllarla birlikte ise adeta gücü simgeleyen büyük arabalar üretilmeye başlandı. İlk otomobillerin üretim aşamasında karşımıza çıkan modeller ile otomobil çeşitlerinin artmasıyla karşımıza çıkan modeller arasındaki fark yapılan çalışmaların hızını ve verilen önemi anlatıyor.

1961 — Türkiye %100 yerli ilk otomobilini üretti.


Konu Tansel tarafından (25-03-2009 Saat 09:23 ) değiştirilmiştir.
semra83 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2009, 10:53   #3
Kaptan
Uzman
 
Üyelik tarihi: 02 Feb 2009
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 54
Teşekkürleri: 17
8 mesajına 12 kere teşekkür edildi.
Standart Devrim'in deposu 48 yıldır tam dolmadı

Eskişehir'de üretimi yapılıp test edilmesi amacıyla götürüldüğü Ankara'da, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in kullandığı sırada benzini bittiği için stop eden ilk Türk yapımı otomobil "Devrim"in deposu, 48 yıldır tam doldurulmadı.

Eskişehir'de o zamanki adı Eskişehir Demiryolu Fabrikaları'nda Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla 4 adet üretilen otomobillerden biri 1961 yılında Ankara'ya trenle götürüldü.

Dönemin demir yolu kanunları gereği deposuna az akaryakıt konulan "Devrim", Cumhurbaşkanı Gürsel'in test amacıyla kullandığı sırada benzini bitip stop edince, Türkiye'de ilk yerli malı otomobilin üretimi hayali ve yolculuğu da suya düştü. Yaşanan talihsiz olayın ardından trenle Ankara'dan Eskişehir'e getirilen Devrim, bir süre fabrika içinde kullanıldı.

Yılda bir kilometre

Yaklaşık 10 yıldır imal edildiği fabrikanın bahçesinde sergilenen ve adına belgesel film yapılan Devrim'e, olası yangın veya hırsızlık olaylarına karşı periyodik bakımının yapıldığı gün benzin konuluyor.

Üç ayda bir bakımı yapılan Devrim'e bakım günü sadece 1 litre benzin konuluyor. Bakım sonrası iç ve dış temizliği yapılan Devrim, sergilendiği özel camlı müzeye getiriliyor.

Deposunda kalan benzin, bakım sonrası ustalar tarafından boşaltılıyor. Devrim'in periyodik bakımını Malzeme Dairesi'nde görevli motor ve kaporta ustaları yapıyor.

Yıllardır otomobille ilgilenen ustalar Devrim'in yağ, su, hava lastiklerini kontrol ediyor.

Bakımdan bakıma bir litre benzin

Halen çalışır durumdaki Devrim, bakımının yapılacağı atölyeye çalıştırılarak götürülüyor. Fabrikanın bahçesinde sergilenen Devrim, bakım için yaklaşık 200 metre uzaklıktaki atölyeye götürülüyor.

Böylece Devrim, yılda yaklaşık bir kilometre yol katediyor. Üretiminin yapıldığı 1961 yılından bugüne sadece 7 bin 80 kilometre yol yapan Devrim'in orijinallığı korunuyor. Egzoz borusu yanda olan, uzun ve kısa farları ayak ile çalışan, kontak anahtarı ve manuel (elle) olarak da çalıştırılabilen Devrim, bu özellikleriyle ilgi çekiyor. T

oplam 1250 kilogram olan ve saatte maksimum 140 kilometre hız göstergesine sahip, 0002 şasi ve 0002 motor numaralı Devrim'in, prototip olarak üretildiği için ruhsatı, trafik kaydı ve plakası bulunmuyor.

Diğer üç Devrim'e ulaşılamıyor

Toplam 4 adet prototip olarak üretilen Devrim'in diğer üçüne ulaşılamıyor. Lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda üretilen Devrim, son olarak 2005 yılında Bursa'da düzenlenen Sanayi ve Ticaret Fuarı'nda izlenime sunuldu. Devrim'in, tarihi değeri dolayısıyla artık kent dışında sergilenmesine izin verilmiyor.
Kaynak: CNN Türk 03-10-2009
Kaptan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-10-2009, 11:09   #4
Kaptan
Uzman
 
Üyelik tarihi: 02 Feb 2009
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 54
Teşekkürleri: 17
8 mesajına 12 kere teşekkür edildi.
Standart Yüzyılın golünü topu kendi kalemize vurarak, yemişiz

Ülkemizde üretilecek bir otomobilin diğer ülkelere vereceği zararının boyutu dostlarımız! tarafından çok iyi tespit edilmiş ve üretiminin iptali için ikna olmuşuz.

Oysa bu çok değerli araca sadece benzin konulması gekiyordu...

Eğer bu uluslararası ezici rekabeti bir futbol maçına benzetmiş olsak, "yüzyılın golünü topu kendi kalemize vurarak, yemişiz" diyebiliriz.
Artık bu maçı kazanma ihtimalimiz de kalmadı, maç biteli yıllar oldu.

Yazıklar olsun...
Kaptan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 14-10-2009, 12:36   #5
Admin
Site Sorumlusu
 
Admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28 Jan 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 198
Teşekkürleri: 9
12 mesajına 15 kere teşekkür edildi.
Standart

İşte bir kaç resim.......








Admin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.